ANKARA’DA MAVİ MASA VAR

(Ankara Büyükşehir Belediyesi-Halkla İlişkiler Şube MüdürüHÜSEYİN ACAR)

Son zamanlarda giderek artan belediye hizmetlerinden birisi de mavi masa hizmeti. Sıhhiyede bulunan halkın sorunlarının dinlendiği,  şikâyetlerin alındığı ve ‘2003 yılı başlarında iletişim teknolojisinin getirmiş olduğu yeniliklerden de faydalanarak e-belediyeciliğin önemli başlangıç adımlarından olan  ve basit, hızlı ve etkili iletişimi hedefleyen hizmet masası kurulmasına karar verilmiştir.’ Amacıyla hizmet veren mavi masa sorunları dinlemeye yönelik bir belediye hizmetidir.

Genel anlamda, mavi masanın birçok avantajı vardır: Ankara’nın en kalabalık bölgelerinden biri olan Sıhhiye’ de hizmet veriyor olması başlıca avantajdır. Merkezi sayılabilecek ulaşım konusunda diğer bölgelere göre daha rahat konumda olan ve birçok otobüs hattının seferinin güzergâhı olan Sıhhiye’ de yer alması mavi masa’ya olan talebi de etkilemektedir. Ankara’nın çeşitli yerlerinden gelen vatandaşların sıkıntılarını bildirmek için başvurduğu mavi masa önemli bir sosyal hizmet kapsamında değerlendirilebilir. Aynı zamanda 153’ü aradığımızda da karşımıza mavi masa temsilcileri çıkar ve şikâyetlerimizi ve dileklerimizi öğrenerek belediyenin de bu konuda yükünü hafifletmektedir. Ankara’da özellikle sosyal hizmetler kapsamında önemli atılımlardan biri olarak görülebilir. Bu ve birçok konu hakkında sorularımızı yönelttiğimiz Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Şube Müdürü Hüseyin Acar bize belediyenin son çalışmalarından ve halkın sorunlarına olan tutumlarından bahsetti. Acar’a göre; belediyenin sosyal hizmetler konusunda son yıllarda yaptığı önemli değişiklikler ve çalışmalar, Ankara’yı yaşam standardı konusunda ülkemizde önemli bir konuma taşımıştır. Halkla ilişkiler olarak halkın sorunlarını ve şikâyetlerini ciddiye aldıklarını çözüm için de birçok önlem alındığını söyledi. Acar, kendilerine en çok şikâyetin ulaşım konusunda geldiğini ve belediyenin de özellikle bu konudaki taleplere ağırlık verdiğinden bahsetti. Ankara’nın birçok sorunu olduğunun farkında olduklarını ve halkla ilişkiler olarak üzerlerine düşen görevi yerine getirebilmek için çok çalıştıklarını söyleyen Acar; ‘halkın sorunlarının farkındayız fakat çözümlerin hemen olması beklenmemeli’ diye konuştu. Acar daha çok belediyenin; kadınlara, yaşlılara ve çocuklara yönelik olarak verdikleri hizmetler üzerine konuştu. Yaşlılar bakımevi, kadınlar için kurslar, çocuklar için yapılan yurtlar vb. gibi birçok alanda yapılan yeniliklere dikkat çekti. Ankaralıya en iyi hizmeti sunmak çok çaba sarf ettiklerini belirten Acar’a biz ulaşım problemlerini sorduk. Acar ulaşım konusunda, ‘belediyenin halkala ilişkiler birimi birçok bölüme ayrılmıştır. Bundaki amaç da daha hızlı hizmet verebilmektir.’ EGO otobüslerinin durumunu ve öğrenci pasosu konusundaki sorularımızı da cevaplayan Acar bu konuda şunları kaydetti: ‘EGO otobüsleri hizmet olarak verebileceği en iyi hizmeti sunuyor. Öğrenci pasoları da belediye kararıdır ve öğrenciler de bu karara ve yönetmeliklere saygı duymalıdır.’ İnternet ortamında da hızlı işlem ve bilgi paylaşımını sağlayacak hamlelerden de bahseden Acar bu konuda ise; ‘vatandaşlarımız belediyenin internet sitesine girerek birçok konuda bilgi alabilir, görüş ve dileklerini, şikâyetlerini bildirebilir, birçok işlemini internet üzerinden gerçekleştirebilir.

Acar son olarak Ankara’nın belli konularda eksiği olmasına rağmen kent olarak birçok ödül kazandığının unutulmaması gerektiğini belirtti. Belediye çalışmalarının ve hizmetin karşılığını aldığını ve yakında halkın büyük kesiminin de aynı fikirde olacağına inandığını söyledi. Belediyenin Ankara’nın sorunlarına duyarsız kalmadığı fakat çözümlerde pek de hızlı davrandığı söylenemez. Gözlemlediğimiz kadarıyla da Ankara’nın birçok semti hala şehre yakışmayan görüntüler vermekte.

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın